Inköpare
Vill du lära dig mer om vad en god affär är? Vill du använda dina kunskaper inom inköp och upphandling och bidra till samhällsnyttan? Här är jobbet!
Om jobbet
Ditt uppdrag som inköpare innebär att vara en del av ett operativt affärsstöd i Trafikverkets arbete med att göra goda affärer. Du arbetar självständigt med förnyad konkurrensutsättning och genomför allmänt förekommande entreprenad- och konsultupphandlingar. Fokus i rollen kommer att ligga på entreprenadupphandlingar och upphandlingar av tekniska konsulter. I arbetet ingår det att effektivisera och förbättra den operativa inköpsprocessen men även att främja leverantörsmarknadsutveckling och använda inköpsarbetet som ett strategiskt verktyg för att driva utveckling mot Trafikverkets verksamhetsmål och för att ställa om till framtidens samhälle.
Vi vill att du väljer att utvecklas tillsammans med oss! Vår ambition är att du med tiden tar mer ansvar och axlar rollen som kvalificerad inköpare. Vi erbjuder dig ett lärorikt och utvecklande arbete med stort eget ansvar och en introduktion med en erfaren handledare för att du ska komma in i arbetet på bästa sätt. Hos oss har vi en lärande kultur där vi i gruppen stöttar varandra, bollar idéer och delar med oss av vår kunskap.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du en god förmåga att ta egna initiativ och driva dina arbetsuppgifter framåt på ett självständigt sätt. Du är lösningsorienterad och analytisk och arbetar strukturerat för att leverera goda resultat. Ditt arbetssätt kännetecknas av ständiga förbättringar, för att öka värdet för dem vi är till för. Du har en god kommunikativ förmåga som du använder bland annat för att samarbeta och skapa förtroende.
Vi söker dig som har
- yrkesutbildning inom offentlig upphandling eller inköp annan utbildning i kombination med erfarenhet som Trafikverket bedömer som likvärdig
- minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling
- har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- har arbetslivserfarenhet och/eller teoretisk kunskap inom entreprenadjuridik (AB, ABT och/eller ABK)
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
På Inköp och logistik har du möjlighet att påverka effektiviteten, innovationen och produktiviteten i Sveriges transportsystem. Du är en del av den största beställaren i branschen, med en årlig uppdragsvolym på närmare 60 miljarder kronor. Tillsammans med dina kollegor driver du värdeskapande förändringar och bidrar till nya smarta lösningar för såväl medborgare som företag.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Upplysningar
Rekryterande chef Katarina Kristiansson
0101232271
SACO Richard Ericsäter
0101232444
ST Catarina Jacobsen
0101232240
SEKO Morgan Zetterlind
0101236460
Om tjänsten
Ansök senast: 2024-12-16
Ort: Göteborg
Ref nr: 25:2024:028